loading...

مرجع رسمی مقالات تخصصی سئو وب سایت

بازدید : 106
شنبه 3 آبان 1399 زمان : 11:33


ورقه‌ی فرود یا این که لندینگ پیج چه است؟

برگه‌ی فرود یا این که لندینگ پیج برگه‌ای غیر وابسته میباشد که بازدیدکننده بعد از کلیک روی پیوند تبلیغ سئو سایت (رسانه‌ی اجتماعی، پرداخت به ازای کلیک، تبلیغات بنری و غیره) وارد آن میشود. کاغذ‌ی فرود معمولاً در کمپین‌های بازاریابی مورداستفاده قرار میگیرد، این شیت با هدفی معلوم برای یک سفارش خاص پباده سازی‌گردیده میباشد و با بقیه صفحه های اینترنت‌وبسایت شما مختلف میباشد. غرض این کاغذ می تواند تثبیت‌اسم برای یک وبینار یا این که سرویس ها قابل انعطاف‌افزاری و یا این که دانلود یک ایبوک باشد.

ورقه‌ی فرود یک قسمت جدانشدنی از کمپین‌های بازاریابی اینترنتی میباشد و کاربرد آن درگذر برهه زمانی رو به ارتقا میباشد. به نمودار گوگل ترندزیر در‌این ارتباط اعتنا نمایید:

این برگه برای ارائه‌ی توضیحاتی مختصر و اثرگذار به بازدیدکننده و ترغیب وی برای اینکه عملی (تثبیت‌اسم، کامل شدن فرم، دانلود و غیره) را درین برگه انجام دهد پباده سازی می شود. به صورت کلی، برگه‌ی فرود امکان‌های بخش اعظمی را قابلیت‌پذیر می‌نماید: می‌اقتدار در‌این کاغذ مشتریان بالقوه را به طریق‌ای سازمان‌یافته، گزینه غرض قرارداد و داده ها مهمی، مانند نشانی نشانی اینترنتی و شماره‌ی تماس مخاطبان، را به دست آورد. این داده ها به شما امداد می‌نماید که در فرآیند‌ی تبدیل کاربر به مشتری، او‌را ملازمت و همراهی نمایید و عمل‌های او‌را پیگیری فرمائید.

آیا برگه‌ی فرود به عبارتی برگه‌ی اساسی اینترنت‌تارنما میباشد؟

به‌این نکته دقت نمائید که برگه‌ی فرود، به عبارتی شیت‌ی مهم یا این که هوم پیج و بخشی از اینترنت‌وبسایت شما وجود ندارد. بدین ترتیب نباید به عبارتی عناصری که ورقه‌ی اساسی اینترنت‌وبسایت شمارا تشکیل می دهند، مانند لینک و پیوند‌ها یا این که دکمه‌های فراخوان، را در آن به فعالیت موفقیت، چون غرض مهم در‌این کاغذ ترغیب بازدیدکننده به انجام یک فعالیت خاص میباشد و اضافه کردن موادسازنده مازاد، تمرکز او‌را در انجام این فعالیت به هم می زند.

به‌عبارت‌دیگر، برگه‌ی فرود صرفا برای یک مراد پباده سازی میگردد، درحالی‌که شیت‌ی مهم اینترنت‌تارنما دربرگیرنده همگی اطلاعاتی میباشد که در آن اینترنت‌وب سایت و کمپانی تجاری وجود داراست و یکسری غرض را دنبال می‌نماید.

در صورتیکه درخصوص این‌که آیا ورقه مهم اینترنت‌وب سایت شما قادر است جایگزین کاغذ‌ی فرود باشد یا این که خیر شک و تردید داشتید، این دو سؤال را از خویش بپرسید:

آیا این کاغذ، فقط یک غرض را دنبال می‌نماید؟
آیا این ورقه فقط یک درگاه یا این که دکمه‌ی فراخوان ( Call To Action) برای مراحل تبدیل (کاربر به مشتری) دارااست؟

اهمیت ورقه‌ی فرود در چه است؟

اهمیت برگه‌ی فرود در‌این میباشد که نرخ تبدیل اینترنت‌تارنما شمارا به‌شکل تماماً هدفمند ارتقا میدهد و این عمل به‌وسیله‌ی چند از استراتژی‌ها شکل می گیرد که در پی به آنها میپردازیم:

اشتراک پیام: به هماهنگ کردن تیتر تبلیغ با تیتر شیت‌ی فرود گفته می‌گردد و درصورتی‌که به‌صحت صورت پذیرد، به بازدیدکننده اطمینان میدهد که به کاغذ‌ی صدق واردشده میباشد. به نمونه پایین که یک مثال از اشتراک پیام که به‌صدق انجام‌گردیده میباشد را نشان می دهد، اعتنا فرمایید:

بازدیدکننده با کلیک روی این لینک و پیوند به ورقه‌ی فرود پایین وارد می‌گردد:

به عبارت “Marketing Automation” که هم در پیوند تبلیغاتی و هم در تیتر ورقه‌ی فرود آمده میباشد دقت فرمایید. بدین‌ترتیب، بازدیدکننده با کلیک روی لینک و پیوند و دیدن این شیت مطمئن میشود که به شیت‌ی صحت در رابطه با عبارت آیتم جستجوی خویش واردشده میباشد.

اشتراک پیام در پرهیز از حیران شدن مخاطب بسیار اساسی میباشد. چون این، رخداد نسبتاً شایعی میباشد که مخاطب روی یک پیوند کلیک می‌نماید و به یک برگه‌ی اساسی که بایستی در آن در ادامه محتوای موردنظر خویش بگردد، هدایت میشود. کارایی فرمایید مخاطبان خویش را حیران نکنید و دقیقاً آنچه را که می خواهد در دست وی بگذارید، از یک لهجه دارای انسجام و مطلوب برای هدایت مخاطب به‌سوی ورقه‌ی فرود به کار گیری نمایید.

نسبت یک‌به‌یک تبدیل: نسبت تبدیل به نسبت عناصری که مخاطب قادر است روی آنان کلیک نماید، به تعداد هدف ها شیت گفته می گردد. یک برگه‌ی فرود خوب (حدوداً مدام) فقط یک مقصود را دنبال می‌نماید، پس بهتر میباشد هر دکمه‌ی فراخوانی که تمرکز مخاطب را در وصال به‌این مقصود بر هم میزند، از این شیت حذف خواهد شد. با محافظت این نسبت، به بازدیدکننده‌این اقبال را ندهید که ورقه‌ی فرود را شکاف نماید.

به عبارتی‌طور که در نمونه تحت مشاهده میکنید، این برگه‌ی فرود صرفا یک غرض را دنبال می‌نماید و صرفا یک دکمه‌ی فراخوان(CTA) در آن تعبیه‌گردیده میباشد:

A/B تستینگ سهل وآسان: غرض A/B تستینگ (گزینش از در بین دو مورد‌ی A و B) این میباشد که شایسته ترین مثال‌ی برگه‌ی فرود مطلوب برای تبلیغات خویش را بیابید و نرخ تبدیل خویش را بالا ببرید. با آزمون ورقه‌های فرود گوناگون و آزمودن عنصرها مو جود در آن، می توانید تشخیص دهید که کاربر شما به کدام مورد‌ها بهتر پاسخ میدهد. تکنیک‌ها و موادتشکیل دهنده تازه را آزمون فرمائید و آن‌قدر تکرار فرمائید تا شایسته ترین مورد‌ای که با مخاطبان شما سازگار میباشد را بیابید.

این نکته را هم بایستی بدانید که آزمودن شیت‌ی فرود بسیار آسوده‌خیس از آزمودن برگه‌ی مهم اینترنت‌تارنما میباشد. چون در ورقه‌ی فرود، فقط یک متغیر و صرفا یک غرض را آزمون می کنید البته در شیت‌ی مهم با موادسازنده متعددی سروکار دارید.

آزمایش A/B چه است؟
آزمایش A/B (یا این که امتحان A/B) به شما یاری می‌نماید تا شایسته ترین رابط و تجربه کاربری را برای اینترنت‌وبسایت یا این که نرم افزار خویش تعیین فرمائید. در واقعیت، در آزمایش A/B شما کوشش می کنید با آشنایی خوی کاربر، شایسته ترین تجربه کاربری را به وی ارائه دهید. مطمئن باشید در دنیای دیجیتال مارکتینگ، ارائه تجربه کاربری برنده در معنای فروش و فایده بیشتر میباشد.

آزمایش A/B (که با تیتر‌های Spliting Testing و Bucket Listing نیز شناخته میشود) روشی میباشد که با آن می توانید دو ورژن از یک اینترنت‌وبسایت یا این که اپ را با یکدیگر مقایسه فرمائید. شاید بپرسید چرا؟ برای آنکه بدانید کدام یک از ورژن‌ها تلاش بهتری دارا‌هستند.

مواقعی که می‌اقتدار با آزمایش A/B تست کرد
شاید بتوان اظهار کرد کلیه متغیرهای جان دار در یک کاغذ یا این که نرم افزار را با آزمایش A/B تست کرد. به عبارت دیگر، هر قسمتی از وب سایت که بر روی خوی استفاده کننده تاثیر بگذارد از روش آزمایش A/B قابل سنجش میباشد. از رایج‌ترین مورد ها تست گردیده می‌قدرت به فهرست ذیل اشاره نمود:

تیتر کاغذ
پایین تیترها
گزاره توضیحات
نظرها مشتریان
متن دکمه فراخوان به کار
دکمه فراخوان به فعالیت
لینک و پیوند‌ها
تصاویر
محتوای جانور در برگه
دکمه‌های مربوط به کانال‌های اجتماعی
ریپرتازهای خبری در رسانه‌های گوناگون
گواهینامه‌ها و افتخارات
آزمایش A/B برای پیشنهادات شگفت‌انگیز و تخفیف‌ها نیز میتواند مفید و اثر گذار باشد. نکته حائض اهمیت این میباشد که مطلقاً توجه فرمائید یک بازدیدکننده‌ی مشخص و معلوم همواره به یک ورژن‌ی اثبات هدایت گردد.

مثلا در صورتی شما در درحال حاضر تست سفارش کادو‌ی مجانی در وضعیت A و ارائه کوپن تخفیف در شرایط B میباشید، اعتنا نمایید که بازدیدکنندگانی که به ورژن‌ی A هدایت میشوند در دفعات بعدی مراجعه به وبسایت، گشوده هم به به عبارتی ورژن‌ی A هدایت شوند. این قضیه در رابطه ورژن B نیز درستی می‌نماید. در صورتی بدین نکته اعتنا نکنید ممکن میباشد باعث ساخت بی‌اعتمادی در بازدیدکنندگان گردید.

زمان‌ی وقتی انجام آزمایش A/B
آزمایش A/B یک پروژه، مبنی بر زمان‌ی هنگامی معین و از پیش‌گزینش‌گردیده انجام نمیشود، بلکه بسته به واحد سنجش ترافیک ورودی وب سایت و نوع متغیر متبوع، ممکن میباشد دربین یک‌سری روز تا یک سری هفته مدت نیاز داشته باشد. لازم به ذکر میباشد که در بعضی مورد ها چهت نیل به ظریف‌ترین حاصل، ما یحتاج میباشد آزمایش صرفا یک توشه اجرا گردد.

چهت نیل به حاصل ظریف، مایحتاج میباشد دست‌کم تعداد مشخصی از بازدیدکنندگان آیتم چک قرار بگیرند. تخصیص برهه زمانی ناکافی برای یک آزمایش قادر است سبب گردد که تعداد تیم بازدیدکنندگان به حد کافی نرسند. همینطور، در‌حالتی که بازه زمانی‌ی هنگامی اجرای آزمایش طولانی باشد ممکن میباشد سبب ساز به دخالت متغیرهایی خواهد شد که مد لحاظ ما نیستند و در غایت، فیض‌ی آزمایش از این متغیرها تاثیر بگیرد. پس انتخاب برهه زمانی مطلوب برای اجرای هر آزمایش اهمیت دارااست و بایستی به اعتنا رقم بخورد.

مطلقا بخوانید: کلیپ: چطور میتوانید یک ایده را رواج داده و همگی‌گیر فرمایید؟

با اعتنا به تاثیر اثرگذار آزمایش A/B می‌قدرت اعلام کرد تخصیص یک‌سری هفته دوران به اجرای یک آزمایش درست تماماً سنجیده و منطقی به لحاظ می رسد. اما می بایست اعلام کرد در مواقعی که صرفا میخواهیم یک متغیر از وبسایت را ارزیابی کنیم، آزمایش A/B قادر است طی تعدادی روز صورت بپذیرد.

آزمایش A/B و تاثیر آن بر سئوی وبسایت
طی تحلیل‌هایی انجام داده گردیده متوجه شدیم گوگل خیر صرفا به شما اذن می دهد از آزمایش A/B به کارگیری نمایید، بلکه شما‌را بدین فعالیت تشویق می‌نماید. گوگل اعلام نموده است که به کارگیری از آزمایش A/B هیچ تاثیر منفی بر روی وب سایت شما نخواهد گذاشت. با این اکنون، درصورتی که از ابزارهای آزمایش A/B جهت انجام بعضا از طریق‌های سئوی کلاه سیاه به کارگیری فرمایید، ممکن میباشد جايگاه خویش را در حاصل کاوش از دست بدهید.

این نکته را هم می بایست بدانید که آزمودن برگه‌ی فرود بسیار سهل و آسان‌خیس از آزمودن برگه‌ی اساسی اینترنت‌وبسایت میباشد. چون در برگه‌ی فرود، فقط یک متغیر و صرفا یک غرض را آزمون میکنید اما در برگه‌ی مهم با موادسازنده متعددی سروکار دارید.

به صورت خلاصه، در طول آزمایش A/B موارد ذیل برای گوگل بسیار اهمیت دارا‌هستند:
Cloaking نکنید! – Cloaking طریق سئویی میباشد که در آن محتوایی که به موتورهای کاوش اکران داده میشود با محتوای اینترنت‌تارنما یکسان وجود ندارد. در شرایطی که گوگل متوجه خواهد شد از این طرز در اینترنت‌تارنما خویش استعمال میکنید، تارنما شما‌را جریمه کرده یا این که به طور بی نقص آن را از نتیجه ها کاوش حذف می‌نماید. از آنجایی که در آزمایش A/B دو محتوای متعدد به دو دسته از یوزرها اکران داده میگردد، این قابلیت و امکان وجود داراست که صاحبان وبسایت‌ها محتوایی مختلف را از روش User-Agent یا این که نشانی IP به ربات گوگل اکران دهند. در یک سخن، از انجام این عمل دوری کنید!

از تگ “rel=”canonical به کار گیری فرمائید
از اونجایی که قضیه مهمی همت دارم بیشتر توضیح بدم ⁣محتوای تکراری (Duplicate Content) و تگ کنونیکال (canonical) قادر است تعاریف مختلفی را مشتمل بر خواهد شد اما به لهجه بی آلایش می قدرت ذکر کرد که هر نوشته یا این که مقاله جانور در وب سایت شما که دقیقا همچون مطالب جان دار در وب سایت های دیگر و یا این که حتی‌د‌ر بقیه صفحه ها وبسایت شما باشد می‌گویند، که از منظر موتور جستجوی گوگل محتوای تکراری یا این که اسکن شناخته می‌گردد.

سه نقص‌ عمده ای که محتوای تکراری برای موتور های کاوش تولید می نمایند دربرگیرنده موردها پایین می باشند:

۱- موتورهای جست و جو نمی توانند تشخیص دهند که چه ورژن ای را بایستی ااز نتیجه ها کاوش حذف نمایند یا این که برای کابران نشان دهند.

۲- موتورهای جست و جو نمی توانند تشخیص دهند که کدام یک از میزان های مربوط به پیوند همچون اتوریتی،انکر تکست و… را به یک کاغذ تخصیص دهند یا این که آن را دربین ورژن های مختلف محتوا تقسیم کنند.

۳-موتورهای جست وجو نمی دانند چه ورژن ای را می بایست برای یک درخواست کاوش، درجه بندی کنند.

نحوه های برطرف کردن اختلال محتوای تکراری به کار گیری از ریدایرکت ۳۰۱ در اکثر مواقع استعمال از تهیه ریدایرکت ۳۰۱ از کاغذ دربردارنده محتوای تکراری به ورقه اساسی شایسته ترین طریق برای رویارویی با محتوای تکراری میباشد.اما در اکثر مواقع خزنده های گوگل زمانی با محتوای تکراری و یکسان در چند وبسایت رو به رو میگردند ،نشانی معتبرترین تارنما و آن مطلبی که در تاریخ کهن تری تکثیر یافته میباشد را نشان میدهند و سایر لینک و پیوند های مو جود را از نگاه یوزرها کاوش کننده مخفی می نماید.

استعمال از تگ کنونیکال
تگ کنونیکال یکی تگ های اساسی در سئو وب سایت است، و مانند ریدایرکت ۳۰۱ توانمند است با این تفاوت عظیم که با این کد سوای ریدایرکت کردن استفاده کننده ، به خزنده‌های گوگل نشانی برگه اساسی را نشان می‌دهید و گوگل نیز صرفا به عبارتی شیت را ایندکس می‌کند.

چه طور تگ canonical را صحیح بکار ببریم؟
فرض فرمائید نشانی URL اساسی وبسایت شما به طور https://www.example.com باشد. برای انتخاب این نشانی URL تحت عنوان تگ canonical ، این کد را در درون تگ ساختار HTML وبسایت خویش قرار دهید.


ورقه‌ی فرود یا این که لندینگ پیج چه است؟

برگه‌ی فرود یا این که لندینگ پیج برگه‌ای غیر وابسته میباشد که بازدیدکننده بعد از کلیک روی پیوند تبلیغ سئو سایت (رسانه‌ی اجتماعی، پرداخت به ازای کلیک، تبلیغات بنری و غیره) وارد آن میشود. کاغذ‌ی فرود معمولاً در کمپین‌های بازاریابی مورداستفاده قرار میگیرد، این شیت با هدفی معلوم برای یک سفارش خاص پباده سازی‌گردیده میباشد و با بقیه صفحه های اینترنت‌وبسایت شما مختلف میباشد. غرض این کاغذ می تواند تثبیت‌اسم برای یک وبینار یا این که سرویس ها قابل انعطاف‌افزاری و یا این که دانلود یک ایبوک باشد.

ورقه‌ی فرود یک قسمت جدانشدنی از کمپین‌های بازاریابی اینترنتی میباشد و کاربرد آن درگذر برهه زمانی رو به ارتقا میباشد. به نمودار گوگل ترندزیر در‌این ارتباط اعتنا نمایید:

این برگه برای ارائه‌ی توضیحاتی مختصر و اثرگذار به بازدیدکننده و ترغیب وی برای اینکه عملی (تثبیت‌اسم، کامل شدن فرم، دانلود و غیره) را درین برگه انجام دهد پباده سازی می شود. به صورت کلی، برگه‌ی فرود امکان‌های بخش اعظمی را قابلیت‌پذیر می‌نماید: می‌اقتدار در‌این کاغذ مشتریان بالقوه را به طریق‌ای سازمان‌یافته، گزینه غرض قرارداد و داده ها مهمی، مانند نشانی نشانی اینترنتی و شماره‌ی تماس مخاطبان، را به دست آورد. این داده ها به شما امداد می‌نماید که در فرآیند‌ی تبدیل کاربر به مشتری، او‌را ملازمت و همراهی نمایید و عمل‌های او‌را پیگیری فرمائید.

آیا برگه‌ی فرود به عبارتی برگه‌ی اساسی اینترنت‌تارنما میباشد؟

به‌این نکته دقت نمائید که برگه‌ی فرود، به عبارتی شیت‌ی مهم یا این که هوم پیج و بخشی از اینترنت‌وبسایت شما وجود ندارد. بدین ترتیب نباید به عبارتی عناصری که ورقه‌ی اساسی اینترنت‌وبسایت شمارا تشکیل می دهند، مانند لینک و پیوند‌ها یا این که دکمه‌های فراخوان، را در آن به فعالیت موفقیت، چون غرض مهم در‌این کاغذ ترغیب بازدیدکننده به انجام یک فعالیت خاص میباشد و اضافه کردن موادسازنده مازاد، تمرکز او‌را در انجام این فعالیت به هم می زند.

به‌عبارت‌دیگر، برگه‌ی فرود صرفا برای یک مراد پباده سازی میگردد، درحالی‌که شیت‌ی مهم اینترنت‌تارنما دربرگیرنده همگی اطلاعاتی میباشد که در آن اینترنت‌وب سایت و کمپانی تجاری وجود داراست و یکسری غرض را دنبال می‌نماید.

در صورتیکه درخصوص این‌که آیا ورقه مهم اینترنت‌وب سایت شما قادر است جایگزین کاغذ‌ی فرود باشد یا این که خیر شک و تردید داشتید، این دو سؤال را از خویش بپرسید:

آیا این کاغذ، فقط یک غرض را دنبال می‌نماید؟
آیا این ورقه فقط یک درگاه یا این که دکمه‌ی فراخوان ( Call To Action) برای مراحل تبدیل (کاربر به مشتری) دارااست؟

اهمیت ورقه‌ی فرود در چه است؟

اهمیت برگه‌ی فرود در‌این میباشد که نرخ تبدیل اینترنت‌تارنما شمارا به‌شکل تماماً هدفمند ارتقا میدهد و این عمل به‌وسیله‌ی چند از استراتژی‌ها شکل می گیرد که در پی به آنها میپردازیم:

اشتراک پیام: به هماهنگ کردن تیتر تبلیغ با تیتر شیت‌ی فرود گفته می‌گردد و درصورتی‌که به‌صحت صورت پذیرد، به بازدیدکننده اطمینان میدهد که به کاغذ‌ی صدق واردشده میباشد. به نمونه پایین که یک مثال از اشتراک پیام که به‌صدق انجام‌گردیده میباشد را نشان می دهد، اعتنا فرمایید:

بازدیدکننده با کلیک روی این لینک و پیوند به ورقه‌ی فرود پایین وارد می‌گردد:

به عبارت “Marketing Automation” که هم در پیوند تبلیغاتی و هم در تیتر ورقه‌ی فرود آمده میباشد دقت فرمایید. بدین‌ترتیب، بازدیدکننده با کلیک روی لینک و پیوند و دیدن این شیت مطمئن میشود که به شیت‌ی صحت در رابطه با عبارت آیتم جستجوی خویش واردشده میباشد.

اشتراک پیام در پرهیز از حیران شدن مخاطب بسیار اساسی میباشد. چون این، رخداد نسبتاً شایعی میباشد که مخاطب روی یک پیوند کلیک می‌نماید و به یک برگه‌ی اساسی که بایستی در آن در ادامه محتوای موردنظر خویش بگردد، هدایت میشود. کارایی فرمایید مخاطبان خویش را حیران نکنید و دقیقاً آنچه را که می خواهد در دست وی بگذارید، از یک لهجه دارای انسجام و مطلوب برای هدایت مخاطب به‌سوی ورقه‌ی فرود به کار گیری نمایید.

نسبت یک‌به‌یک تبدیل: نسبت تبدیل به نسبت عناصری که مخاطب قادر است روی آنان کلیک نماید، به تعداد هدف ها شیت گفته می گردد. یک برگه‌ی فرود خوب (حدوداً مدام) فقط یک مقصود را دنبال می‌نماید، پس بهتر میباشد هر دکمه‌ی فراخوانی که تمرکز مخاطب را در وصال به‌این مقصود بر هم میزند، از این شیت حذف خواهد شد. با محافظت این نسبت، به بازدیدکننده‌این اقبال را ندهید که ورقه‌ی فرود را شکاف نماید.

به عبارتی‌طور که در نمونه تحت مشاهده میکنید، این برگه‌ی فرود صرفا یک غرض را دنبال می‌نماید و صرفا یک دکمه‌ی فراخوان(CTA) در آن تعبیه‌گردیده میباشد:

A/B تستینگ سهل وآسان: غرض A/B تستینگ (گزینش از در بین دو مورد‌ی A و B) این میباشد که شایسته ترین مثال‌ی برگه‌ی فرود مطلوب برای تبلیغات خویش را بیابید و نرخ تبدیل خویش را بالا ببرید. با آزمون ورقه‌های فرود گوناگون و آزمودن عنصرها مو جود در آن، می توانید تشخیص دهید که کاربر شما به کدام مورد‌ها بهتر پاسخ میدهد. تکنیک‌ها و موادتشکیل دهنده تازه را آزمون فرمائید و آن‌قدر تکرار فرمائید تا شایسته ترین مورد‌ای که با مخاطبان شما سازگار میباشد را بیابید.

این نکته را هم بایستی بدانید که آزمودن شیت‌ی فرود بسیار آسوده‌خیس از آزمودن برگه‌ی مهم اینترنت‌تارنما میباشد. چون در ورقه‌ی فرود، فقط یک متغیر و صرفا یک غرض را آزمون می کنید البته در شیت‌ی مهم با موادسازنده متعددی سروکار دارید.

آزمایش A/B چه است؟
آزمایش A/B (یا این که امتحان A/B) به شما یاری می‌نماید تا شایسته ترین رابط و تجربه کاربری را برای اینترنت‌وبسایت یا این که نرم افزار خویش تعیین فرمائید. در واقعیت، در آزمایش A/B شما کوشش می کنید با آشنایی خوی کاربر، شایسته ترین تجربه کاربری را به وی ارائه دهید. مطمئن باشید در دنیای دیجیتال مارکتینگ، ارائه تجربه کاربری برنده در معنای فروش و فایده بیشتر میباشد.

آزمایش A/B (که با تیتر‌های Spliting Testing و Bucket Listing نیز شناخته میشود) روشی میباشد که با آن می توانید دو ورژن از یک اینترنت‌وبسایت یا این که اپ را با یکدیگر مقایسه فرمائید. شاید بپرسید چرا؟ برای آنکه بدانید کدام یک از ورژن‌ها تلاش بهتری دارا‌هستند.

مواقعی که می‌اقتدار با آزمایش A/B تست کرد
شاید بتوان اظهار کرد کلیه متغیرهای جان دار در یک کاغذ یا این که نرم افزار را با آزمایش A/B تست کرد. به عبارت دیگر، هر قسمتی از وب سایت که بر روی خوی استفاده کننده تاثیر بگذارد از روش آزمایش A/B قابل سنجش میباشد. از رایج‌ترین مورد ها تست گردیده می‌قدرت به فهرست ذیل اشاره نمود:

تیتر کاغذ
پایین تیترها
گزاره توضیحات
نظرها مشتریان
متن دکمه فراخوان به کار
دکمه فراخوان به فعالیت
لینک و پیوند‌ها
تصاویر
محتوای جانور در برگه
دکمه‌های مربوط به کانال‌های اجتماعی
ریپرتازهای خبری در رسانه‌های گوناگون
گواهینامه‌ها و افتخارات
آزمایش A/B برای پیشنهادات شگفت‌انگیز و تخفیف‌ها نیز میتواند مفید و اثر گذار باشد. نکته حائض اهمیت این میباشد که مطلقاً توجه فرمائید یک بازدیدکننده‌ی مشخص و معلوم همواره به یک ورژن‌ی اثبات هدایت گردد.

مثلا در صورتی شما در درحال حاضر تست سفارش کادو‌ی مجانی در وضعیت A و ارائه کوپن تخفیف در شرایط B میباشید، اعتنا نمایید که بازدیدکنندگانی که به ورژن‌ی A هدایت میشوند در دفعات بعدی مراجعه به وبسایت، گشوده هم به به عبارتی ورژن‌ی A هدایت شوند. این قضیه در رابطه ورژن B نیز درستی می‌نماید. در صورتی بدین نکته اعتنا نکنید ممکن میباشد باعث ساخت بی‌اعتمادی در بازدیدکنندگان گردید.

زمان‌ی وقتی انجام آزمایش A/B
آزمایش A/B یک پروژه، مبنی بر زمان‌ی هنگامی معین و از پیش‌گزینش‌گردیده انجام نمیشود، بلکه بسته به واحد سنجش ترافیک ورودی وب سایت و نوع متغیر متبوع، ممکن میباشد دربین یک‌سری روز تا یک سری هفته مدت نیاز داشته باشد. لازم به ذکر میباشد که در بعضی مورد ها چهت نیل به ظریف‌ترین حاصل، ما یحتاج میباشد آزمایش صرفا یک توشه اجرا گردد.

چهت نیل به حاصل ظریف، مایحتاج میباشد دست‌کم تعداد مشخصی از بازدیدکنندگان آیتم چک قرار بگیرند. تخصیص برهه زمانی ناکافی برای یک آزمایش قادر است سبب گردد که تعداد تیم بازدیدکنندگان به حد کافی نرسند. همینطور، در‌حالتی که بازه زمانی‌ی هنگامی اجرای آزمایش طولانی باشد ممکن میباشد سبب ساز به دخالت متغیرهایی خواهد شد که مد لحاظ ما نیستند و در غایت، فیض‌ی آزمایش از این متغیرها تاثیر بگیرد. پس انتخاب برهه زمانی مطلوب برای اجرای هر آزمایش اهمیت دارااست و بایستی به اعتنا رقم بخورد.

مطلقا بخوانید: کلیپ: چطور میتوانید یک ایده را رواج داده و همگی‌گیر فرمایید؟

با اعتنا به تاثیر اثرگذار آزمایش A/B می‌قدرت اعلام کرد تخصیص یک‌سری هفته دوران به اجرای یک آزمایش درست تماماً سنجیده و منطقی به لحاظ می رسد. اما می بایست اعلام کرد در مواقعی که صرفا میخواهیم یک متغیر از وبسایت را ارزیابی کنیم، آزمایش A/B قادر است طی تعدادی روز صورت بپذیرد.

آزمایش A/B و تاثیر آن بر سئوی وبسایت
طی تحلیل‌هایی انجام داده گردیده متوجه شدیم گوگل خیر صرفا به شما اذن می دهد از آزمایش A/B به کارگیری نمایید، بلکه شما‌را بدین فعالیت تشویق می‌نماید. گوگل اعلام نموده است که به کارگیری از آزمایش A/B هیچ تاثیر منفی بر روی وب سایت شما نخواهد گذاشت. با این اکنون، درصورتی که از ابزارهای آزمایش A/B جهت انجام بعضا از طریق‌های سئوی کلاه سیاه به کارگیری فرمایید، ممکن میباشد جايگاه خویش را در حاصل کاوش از دست بدهید.

این نکته را هم می بایست بدانید که آزمودن برگه‌ی فرود بسیار سهل و آسان‌خیس از آزمودن برگه‌ی اساسی اینترنت‌وبسایت میباشد. چون در برگه‌ی فرود، فقط یک متغیر و صرفا یک غرض را آزمون میکنید اما در برگه‌ی مهم با موادسازنده متعددی سروکار دارید.

به صورت خلاصه، در طول آزمایش A/B موارد ذیل برای گوگل بسیار اهمیت دارا‌هستند:
Cloaking نکنید! – Cloaking طریق سئویی میباشد که در آن محتوایی که به موتورهای کاوش اکران داده میشود با محتوای اینترنت‌تارنما یکسان وجود ندارد. در شرایطی که گوگل متوجه خواهد شد از این طرز در اینترنت‌تارنما خویش استعمال میکنید، تارنما شما‌را جریمه کرده یا این که به طور بی نقص آن را از نتیجه ها کاوش حذف می‌نماید. از آنجایی که در آزمایش A/B دو محتوای متعدد به دو دسته از یوزرها اکران داده میگردد، این قابلیت و امکان وجود داراست که صاحبان وبسایت‌ها محتوایی مختلف را از روش User-Agent یا این که نشانی IP به ربات گوگل اکران دهند. در یک سخن، از انجام این عمل دوری کنید!

از تگ “rel=”canonical به کار گیری فرمائید
از اونجایی که قضیه مهمی همت دارم بیشتر توضیح بدم ⁣محتوای تکراری (Duplicate Content) و تگ کنونیکال (canonical) قادر است تعاریف مختلفی را مشتمل بر خواهد شد اما به لهجه بی آلایش می قدرت ذکر کرد که هر نوشته یا این که مقاله جانور در وب سایت شما که دقیقا همچون مطالب جان دار در وب سایت های دیگر و یا این که حتی‌د‌ر بقیه صفحه ها وبسایت شما باشد می‌گویند، که از منظر موتور جستجوی گوگل محتوای تکراری یا این که اسکن شناخته می‌گردد.

سه نقص‌ عمده ای که محتوای تکراری برای موتور های کاوش تولید می نمایند دربرگیرنده موردها پایین می باشند:

۱- موتورهای جست و جو نمی توانند تشخیص دهند که چه ورژن ای را بایستی ااز نتیجه ها کاوش حذف نمایند یا این که برای کابران نشان دهند.

۲- موتورهای جست و جو نمی توانند تشخیص دهند که کدام یک از میزان های مربوط به پیوند همچون اتوریتی،انکر تکست و… را به یک کاغذ تخصیص دهند یا این که آن را دربین ورژن های مختلف محتوا تقسیم کنند.

۳-موتورهای جست وجو نمی دانند چه ورژن ای را می بایست برای یک درخواست کاوش، درجه بندی کنند.

نحوه های برطرف کردن اختلال محتوای تکراری به کار گیری از ریدایرکت ۳۰۱ در اکثر مواقع استعمال از تهیه ریدایرکت ۳۰۱ از کاغذ دربردارنده محتوای تکراری به ورقه اساسی شایسته ترین طریق برای رویارویی با محتوای تکراری میباشد.اما در اکثر مواقع خزنده های گوگل زمانی با محتوای تکراری و یکسان در چند وبسایت رو به رو میگردند ،نشانی معتبرترین تارنما و آن مطلبی که در تاریخ کهن تری تکثیر یافته میباشد را نشان میدهند و سایر لینک و پیوند های مو جود را از نگاه یوزرها کاوش کننده مخفی می نماید.

استعمال از تگ کنونیکال
تگ کنونیکال یکی تگ های اساسی در سئو وب سایت است، و مانند ریدایرکت ۳۰۱ توانمند است با این تفاوت عظیم که با این کد سوای ریدایرکت کردن استفاده کننده ، به خزنده‌های گوگل نشانی برگه اساسی را نشان می‌دهید و گوگل نیز صرفا به عبارتی شیت را ایندکس می‌کند.

چه طور تگ canonical را صحیح بکار ببریم؟
فرض فرمائید نشانی URL اساسی وبسایت شما به طور https://www.example.com باشد. برای انتخاب این نشانی URL تحت عنوان تگ canonical ، این کد را در درون تگ ساختار HTML وبسایت خویش قرار دهید.

برچسب ها سئو سایت ,
نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 55
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 5
  • بازدید ماه : 29
  • بازدید سال : 96
  • بازدید کلی : 6399
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه